Vaccinationer och motion

Skorpan mår lite bättre idag..
Under natten var temperaturen över 40


Kalla trasor och mycket vätska.

Vad tycker du egentligen om vaccin?
Jag ger mina barn för att jag INTE skulle våga annat. SKULLE det hända något så skulle jag ALDRIG kunna förlåta mig själv.
När de är myndiga och inte under mitt ansvar får de bestämma själva.

MEN jag själv UNDVIKER sprutor mm. Jag tror någonstans att man ska passa sig för att överdosera antibiotika och vaccin.
Jag har aldrig tagit några magmediciner eller ”tusen sprutor” innan resor, och jag har rest MYCKET men aldrig blivit dålig.
(självklart har jag tagit de viktigaste vaccinen)

Rätta mig om jag har fel, då jag inte är läkare! Men JAG tror att kroppen mår bättre av att kämpa själv, och skaffa sig lite egen motståndskraft.


Idag promenerade jag istället för att springa. Måste lura kroppen lite..


Svart kaffe och två skivor LCHF-limpa som bakades i måndags..

Planka 1min x 4
40 armhävningar
100 sittups

Nu kan jag unna mig ett par glas skumpa i helgen!

Detta inlägg är publicerat i Allmänt. Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL.

44 kommentarer

  1. Rita
    Skrivet 18 maj 2012 12:35 klockan 12:35 | Permalink

    Hej Maggan ja tror också att man måste ha lite motstånd i kroppen själv, oftast är ju dom sjuka som är rädda för lite bacille och lite känsliga.Jag städar på en förskola och där går ju allt möjligt i sjukväg, har nog blivit imun mot magsjukor mm. Alla är vi nog olika på den fronten. Stackars skorpan,hoppas han blir bra snart. Nu ska mina hundar få komma ut på prommis i solen efter allt regn.Sköt om dig o dina:-)

  2. Skrivet 18 maj 2012 12:45 klockan 12:45 | Permalink

    Jag tänker som du. Jag ger barnen de rekommenderade vaccinationerna men jag skulle aldrig gå och vaccinera mej mot någon säsongssjuka eller dylik. Jag tror det är bra för kroppen att bli lite sjuk – då blir man friskare sen. Det finns ju en anledning till att barn är sjukare oftare än vuxna…

  3. Liz
    Skrivet 18 maj 2012 12:54 klockan 12:54 | Permalink

    Klart han ska ha sina sprutor, håller med dig i övrigt annars. Herre Gud vad han e söt, din lilla prins. Du ger väl honom Alvedon var 5:e timme och Ipren var 8:e ungefär.

    Vilken underbar människa o framför allt mamma du verkar va. Jag är ensamstående med två underbara pojkar, 3-och 5 år gamla o orkar knappt med vardagen ibland. Beundrar verkligen dig och att vi får följa dig.

  4. Eva S
    Skrivet 18 maj 2012 13:02 klockan 01:02 | Permalink

    Vi ska tacka Gud för vaccinet. Utan det hade dödligheten varit så mycket större. Hur hade det varit att se sitt barn dö för att man inte vaccinerat? Självklart ska man vara försiktig med vissa typer av vaccin. Tänker på vaccinet Gardasil som nu erbjuds till flickor för att slippa livmodercancer men som ger väldiga biverkningar.

  5. Lisa
    Skrivet 18 maj 2012 13:02 klockan 01:02 | Permalink

    Jag har aldrig tvekat att vaccinera mina barn enligt BVC´s vaccinationsprogram.Tyvärr är det så att med ökad invandring/ökat resande så finns risk att vi annars drabbas av sk barnsjukdomar som vi i princip lyckats utrota i Sverige.Som ex kan nämnas att Mässling,som är extremt smittsamt kan orsaka en allvarlig typ av hjärnhinneinflammation och faktiskt leda till döden.Påssjuka som drabbar män efter pubertet kan leda till testikelinflammation och sterilitet,det kan också leda hjärnhinneinflammation och hörselnedsättning.Detta var två exempel på extremt smittsamma virus som det faktiskt inte finns någon behandling för-därför är det extremt viktigt med vaccination.Som förälder speciellt är det extremt viktigt att ta reda på fakta innan man väljer bort vaccinering…..så man vet vilka risker man utsätter sitt barn för.Smittskyddsinstitutets hemsida är mycket bra att kolla in.Sen tycker jag absolut att man ska dra ner på användandet av Antibiotika,tyvärr så blir bakterier mer och mer motståndskraftiga p.g.a att man förskrivit Antibiotika i alldeles för stor omfattning,sk.resistensutveckling

  6. Veddis
    Skrivet 18 maj 2012 13:08 klockan 01:08 | Permalink

    Håller med dig! Mina barn har också fått de viktigaste på Bvc och sedan får de bestämma själva när de blir stora. om de brås på mamman så kommer de att hata sprutor :) jag hade värkar i 25,5 h på sjukhuset när jag skulle föda min dotter, och vägrade ta dropp för att skynda på värkarna. :) ska man föda naturligt så ska man det :) kramis

  7. Karin
    Skrivet 18 maj 2012 13:14 klockan 01:14 | Permalink

    Förlåt Magdalena men ett litet tips bara.Ta av Skorpan mössan,det är via huvudet i första hand som små barn gör sig av med värme.Kanske febern går ner lite snabbare då.(Bäst att säga att detta bara var ett tips,jag litar fullkomligt på att Magda som fyrbarnsmamma sköter sina barn på bästa sätt)

  8. AK
    Skrivet 18 maj 2012 13:24 klockan 01:24 | Permalink

    Karin: Jag tror nog att det är en vått trasa han har på huvudet ;-)

  9. Hilde
    Skrivet 18 maj 2012 13:27 klockan 01:27 | Permalink

    Mössa?
    Det står ju klart å tydligt” kalla trasor” i pannan :-)

  10. Londonmorsan
    Skrivet 18 maj 2012 13:40 klockan 01:40 | Permalink

    Fick nyligen reda på (av läkare) att trasorna inte ska vara kalla utan ljumma. Kommer inte ihåg varför, men det verkar fungera bättre på mina barn iallafall.

  11. Åsa
    Skrivet 18 maj 2012 13:53 klockan 01:53 | Permalink

    Jag var barn på 70-talet och då vaccinerade man bara för typ polio och stelkramp. Jag har haft alla barnsjukdomar, alltifrån mässling och påssjuka till vattkoppor, och kom igenom utan men. Det var inte lika stor dramatik då. Jag vaccinerar mig aldrig för de årliga förkylningarna och har inte ätit antibiotika sedan jag hade lunginflammation när jag var 15. Jag blir sällan förkyld och då varar den en halv dag. Nu vet jag inte om det beror på tur (inte mottaglig, trots att jag bott i London i 9 år där det finns virus och bakterier så det räcker till och blir över) eller att jag byggt upp motståndskraften genom att inte överdosera med medicin.

    Jag tycker absolut att man, så långt det är möjligt, ska låta kroppen klara av sjukdomar själv och bygga upp motståndskraften och spara t.ex. antibiotikan till när det verkligen behövs för att undvika att man blir resistent.

  12. karin
    Skrivet 18 maj 2012 13:55 klockan 01:55 | Permalink

    Förlåt,jag lovar läsa bättre nästa gång!!
    Lycka till o hoppas lilla Skorpan snart blir frisk.Som sjuksköterska blir man minst sagt lite orolig när man hör om föräldrar som väljer att inte vaccinera mot de vanligaste barnsjukdomar som kan ge allvarliga biverkningar.
    Hjärnhinneinflammation med bestående hjärnskador vid mässling samt sterilitet vid påssjuka.
    Man utsätter som sagt var inte bara sitt eget barn utan även andras barn för stora risker.
    Tyvärr har även risken ökat med barn till invandrare.som saknat möjlighet att vaccinera i sina hemländer.

  13. Skrivet 18 maj 2012 14:03 klockan 02:03 | Permalink

    Hej! Jag halkade in på din blogg för några dagar sedan och har läst rätt mycket. Allt jag läser känns så bra. Trevlig blogg! Angående vaccin har jag gjort som du, gett barnen det som rekommenderas och anser att när de är myndiga får de betstämma själva.
    Många av mina väninnor tänker INTE så utan är emot att vaccinera, men jag vågar inte chansa.
    Nåja, tack fina för en trevlig blogg! Kram Joa

  14. Anna
    Skrivet 18 maj 2012 14:04 klockan 02:04 | Permalink

    Hoppas inte lillkillen sätter i halsen när han dricker.

  15. Jennie
    Skrivet 18 maj 2012 14:45 klockan 02:45 | Permalink

    När jag började arbeta som sjuksköterska för 13 år sedan ansågs tuberkulos vara en utrotad sjukdom, så är det inte längre. Många av de vaccin som ges idag beror ju på att det sjukdomar vi vaccinerar mot är svåra sjukdomar med höga dödsantal. Kan även tycka att det är en solidaritetshandling, har du vaccinerat dig kan du inte smitta någon som kanske inte har samma förutsättningar att bli helt frisk eller ens överleva.

  16. Skrivet 18 maj 2012 15:10 klockan 03:10 | Permalink

    Stackars Skorpan. Hoppas han blir frisk fort.

  17. Lollo
    Skrivet 18 maj 2012 15:58 klockan 03:58 | Permalink

    Stackars skorpan! Hoppas han snart blir bra! Stor kram till er!

  18. Skrivet 18 maj 2012 16:12 klockan 04:12 | Permalink

    Vi följer BVC’s rekommenderade program helt enkelt för att det är vissa sjukdomar som är väldigt farliga som några skrivit här ovan. Hela familjen tog också spruta mot svininfluensan då vår dotter har en allvarlig sjukdom och räknades som högrisk. Dottern är också vaccinerad mot vattenkoppor då det vore förödande om hon skulle få det. I övrigt har jag aldrig vaccinerat mig mot någon säsongsinfluensa, kroppen får hantera det själv i stället om jag får smittan.

    Hoppas Skorpan är pigg nu och tack för en störtskön blogg! Du är en av anledningarna till att jag och maken prövar oss fram med LCHF just nu och vet du? Min mage blev överlycklig över den kosten, jag mår TOPPEN och är så glad för det!

  19. Malin
    Skrivet 18 maj 2012 16:53 klockan 04:53 | Permalink

    Snillen spekulerar…. Hihi….

  20. Lotta
    Skrivet 18 maj 2012 17:15 klockan 05:15 | Permalink

    Hej!

    Jag undrar bara vilken app du använder när du springer? Jag ser att det är någon från Nike.

  21. S
    Skrivet 18 maj 2012 17:26 klockan 05:26 | Permalink

    Inget kvicksilver i barnens sprutor. Det krävde jag skrifligt på och var beredd att betala själv.

    Vi har inte tagit ”svinsprutan”!

  22. Ulrika
    Skrivet 18 maj 2012 20:39 klockan 08:39 | Permalink

    Jag vaccinerar inte min son överhuvudtaget – skulle aldrig falla mig in och skulle aldrig våga. Risken att få en sjukdom med dödlig utgång är så mkt mindre än risken att få en allvarlig biverkning. Big Pharma skrämmer livet ur oss- ditt barn kommer dö om du inte vaccinerar…. bla bla bla. Ett barns immunförsvar är inte fullt utvecklat innan det är 3 år, när man sprutar in vacciner innehållande tungmetaller, virus och annat som inte hör hemma i våra kroppar kortsluts immunförsvaret och goes nuts…. varför har så många barn allergier och astma idag…? Nötalleriger…? Äggallergier…? Jo för att vissa av barnvaccinerna innehåller jordnötsolja och virusen odlas i hönsproteiner…. å när sådant sprutas in i kroppen förbi alla skyddsbarriärer som mag/ tarmkanal, huden osv så kan det lätt bli fel…det upplyser ingen en om från sjukvårdens sida. Nej där är man kokobäng och en jäv…t dålig morsa om man ifrågasätter eller yppar ngt… Om ni tror att ni skapar starka immunförsvar hos era barn m vacciner så har ni blivit lurade. It´s all about the money… Sjuksköterskor och många läkare har ingen aning om att de är en bricka i detta spel, de har lärt sig att vacciner är bra och tror det och för detta vidare. Trist bara att folk inte tar reda på och är kritiska själva. Ni som tycker jag är knäpp i skallen, prova att fråga efter bipacksedeln till det vaccin de vill skjuta i ert barn nästa gång… om ni inte får den – leta reda på den på fass och läs biverkningarna…. Vi är så skrämda till att vi kommer dö om vi inte vaccinerar men tänk om det är tvärtom….? Läste senast idag att en italiensk domstol i Rimini har slagit fast sambandet mellan MPR vaccin och autism. Jag har en bekant vars son blev autistisk efter en vaccinering men här totalnekas det till några som helst samband. LÄS PÅ SJÄLVA!! Det gjorde jag, av en slump, när jag var gravid, vilket jag är så tacksam för. Mitt syfte är inte att skrämma upp ngn eller få ngn att få dåligt samvete, jag vill bara belysa frågan och hoppas att ngn läser på själv, om bara en endaste vaknar ur vår samhällstrans så har jag bidragit till ngt bra, så ser jag det sen får ni tycka jag är hur knäpp ni vill :) Men vågar man inget säga för att man vet att de flesta reagerar och blir skitarga osv så kommer det aldrig hända ngt. Tack för mig, kärlek till er alla.

  23. caroline
    Skrivet 18 maj 2012 20:42 klockan 08:42 | Permalink

    Usch känner precis som dig!! Ni ska bara veta vad som sätts in i dessa sprutor, men som sagt tar man dom inte och det händer nåt så skulle man aldrig förlåta sig själv! Jag ger mina upp till 5 års sprutan sen är det STOPP!! Stelkramp.. mm visst men trampar dom på en rostig spik eller nåt så åker man ändå in och får då en REN stelkrampspruta istället för difteri(som inte ens existerar i Sverige) och påssjuka va?? äsch kommer inte ihåg den 3 e dom blandar med!
    Min kollega berättade att när hon vägrade vaccinera sin dotter så blev sköterskan så arg att hon bad en läkare skulle ringa upp henne och skulle tala henne tillrätta. Läkaren ringde upp och gissa vad! Han hade 5 egna barn och hade aldrig eller skulle ens kunna tänka sig att vaccinera sina barn?? Då kan man ju börja undra? Så tycker och känner jag i alla fall/ Kram

  24. annie m
    Skrivet 18 maj 2012 21:50 klockan 09:50 | Permalink

    Jag har upplevt hur mitt ”normala” barn insjuknade i extremt hög feber efter sista mpr & när febern försvann hade jag ett ”nytt barn” som inte längre kunde prata, sjunga & hade ”bytt” personlighet…är inte emot alla vaccinationer & vet om alla risker som finns om man väljer att inte ta dem. Med ”facit i hand” hade jag valt bort vaccinationen och chansat på att mina barn skulle ha samma tur som jag & många i min ålder som aldrig fick dessa sprutor utan härdade kroppen genom att gå igenom dessa sjukdomar…vi sprutar in för mkt ”skit” i oss! Kram till dig & din fina familj <3

  25. Jose
    Skrivet 18 maj 2012 22:07 klockan 10:07 | Permalink

    Ulrika, din inställning gör mig mörkrädd. Hoppas att du förstår riskerna med ditt agerande och inte reser utomlands och utsätter din son för risker. Skulle du göra samma sak om du levde i ett land där dessa sjukdomar var vanligare?

  26. Skrivet 18 maj 2012 22:18 klockan 10:18 | Permalink

    ULRIKA: Återigen, håller HELT med dig, och Tack för att du skrev vad kag tänkte skriva, så slapp jag haha.

    Alla föräldrar gör vad de tror är bäst för sina barn.men de allra feösta är skrämda av vaccin-propaganda.

    Antibiotika, bättre bostäder, bättre kost och bättre hygien (TVÅL!)är vad som gjorde att sjukdomarna utrotades, INTE vaccin~ <3

  27. Ulrika
    Skrivet 18 maj 2012 22:43 klockan 10:43 | Permalink

    Jose- vilka bevis har du för att vacciner fungerar – som inte är sponsrade av big pharma? Vi människor är inte skapta för indoktrineras med kemikalier och jag är typ bergsäker på att inga immunförsvar stärks av några vacciner – när brukar ungarna börja vara sjuka – hela tiden? Jo när de börjar vaccineras för då sänks deras immunförsvar till NOLL och de drar på sig det mesta som kommer i deras väg. Jag blir mörkrädd när människor är som zombies i sina tankar och bara göra som alla andra gör för att ngn har sagt att det ska vara så…
    Ia – härligt att höra att fler vågar tänka själv :) Ja såklart gör alla vad de anser bäst för sina barn och man vet ju inget annat än att vacciner är bra om man bara lyssnar till alla instanser som tjänar pengar…Antibiotika är bra då det verkligen behövs men det används alldeles för hejvilt anser jag. Finns ju alternativ där som är minst lika effektiva – men som inte kan tjänas pengar på så då säger vi att det är farligt :) Bättre kost och näring är vad som är vapnet för ett starkt immunförsvar!! Tänk om fler skulle fatta hur enkelt det skulle kunna vara! Ja de flesta sjukdomar var ju mer el mindre utrotade ÍNNAN vaccinerna. Kram t alla som vill ha å TA REDA PÅ MER än vad BVC säger!! Please, för era barns skull! Skulle ni (mot förmodan) komma fram till att vacciner är bra så har ni iaf tagit reda på och inte bara följt strömmen… det betyder inte automatiskt att ngt är sant bara för att 90% hävdar det….:)

  28. Jose
    Skrivet 18 maj 2012 23:06 klockan 11:06 | Permalink

    Ulrika: Jag tycker att det är förkastligt att du kan prata om medicinsk vetenskap på detta vis. Var tacksam för det som forskare har upptäckt genom historien som har räddat miljontals liv och skapat en värld där vissa människor idag har turen att känna sig så säkra att de inte längre tror att de behöver vaccin..

  29. Malin
    Skrivet 19 maj 2012 10:32 klockan 10:32 | Permalink

    Ulrika:

    Det ligger närmare till hands att BVC och skola blir anmälningspliktiga till socialen när folk vägrar vaccinera sina barn, än att din inställning vinner mark. Det är fakta.

  30. Fredrika
    Skrivet 19 maj 2012 10:53 klockan 10:53 | Permalink

    Min dotter dog för 11 år sedan i pneumokocksepsis. Hade hon levt idag när alla barn får pneumokockvaccin så hade hon överlevt. Ni kan vara lyckliga över vaccin och jag kommer aldrig förstå att man inte vaccinerar….

    Tack Magdalena för din trevliga blogg!
    Fredrika från Ystad

  31. Agnes
    Skrivet 19 maj 2012 11:05 klockan 11:05 | Permalink

    Det är tråkigt att människor som Ulrika inte ser att de inte bidrar till att utrota barnsjukdomar som mässling och röda hund samt påssjuka genom att inte vaccinera sina barn. Det kanske är så i Sverige att sjukdomarna inte längre finns, men i resten av världen frodas de, speciellt i länder där vaccination inte finns att tillgå på samma sätt som i Sveirge. Men absolut om du vågar riskera att dina barn inte får mässling, röda hund, påssjuka, polio, kikhosta, difteri, ev. hepatit B, pneumokocker, stelkramp, med mera. Smittkoppor har, tack VARE vaccination, utrotats. Polio och mässling har inte utrotats och kan endast göra det med global vaccination så tack så väldigt mycket till er som inte bidrar till den kampen.

    Vad har du förresten för belägg för att de flesta sjukdomarna mer eller mindre var utrotade innan vaccinationerna kom? Jag är otrolit glad att jag har vaccinerats eftersom det har stärkt mitt immunförsvar något enormt då jag sällan, väldigt sällan blir sjuk och det har inte bara att göra med renlighet.

  32. My
    Skrivet 19 maj 2012 11:23 klockan 11:23 | Permalink

    Agnes// Bra skrivet och jag håller helt med.

  33. susanne
    Skrivet 19 maj 2012 11:43 klockan 11:43 | Permalink

    Ulrika är du på riktigt?

  34. Jen
    Skrivet 19 maj 2012 13:58 klockan 01:58 | Permalink

    TACK Agnes! Ulrika – var väldigt försiktig med vad du sprider för ‘information’, och så kanske du borde vara väldigt mycket mer källkritisk när du ‘tar reda’ på saker och ting för egen del… Ditt snack är inte vetenskapligt belagt för fem öre.

  35. Skrivet 19 maj 2012 21:18 klockan 09:18 | Permalink

    Krya på lilla sötisen!!

    Måste bara fråga vad du anser om situps?? Många säger att man absolut INTE ska göra det & att det inte hjälper då man fått delade muskler efter graviditet….. Vad tycker du??????

    Skulle vara kul & läsa om din åsikt i ett inlägg då jag ALDRIG kommer ihåg i vilket inlägg jag ställt frågor :)
    Kram på dig

    Mvh Tindra :)

    Tindraohara.blogg.se

  36. Inkan
    Skrivet 19 maj 2012 21:26 klockan 09:26 | Permalink

    http://vaccinationsfaran.bloggsida.se/kategori/vaccin
    Läsvärt men samtidigt skrämmande..

  37. Malin
    Skrivet 19 maj 2012 23:55 klockan 11:55 | Permalink

    Inkan:

    Man kan vinkla vad som helst till skrämselpropaganda. Såg att det var en homoepat som skrev den där sidan. Jag vet en homoepat som lurade en tjej med diabetes att sluta med insulin. Hon skulle istället äta homoepatmedicin och låta kroppen självläka…. Behöver jag säga att tjejen inte är i liv längre?!

  38. fia
    Skrivet 20 maj 2012 0:25 klockan 12:25 | Permalink

    Jag arbetar som ssk mina barn får ej vac. sig

  39. Hanna
    Skrivet 21 maj 2012 23:10 klockan 11:10 | Permalink

    Kommer vi alla ihåg vaccinet mot svininfluensan??? Hur propagerades för detta?!? Man måste vara kritisk, världen är så sjukt korrupt… Detta var ett fantastiskt sätt att tjäna pengar på folks rädsla. Vi kan inte och kommer aldrig kunna skydda oss mot allt punkt och slut. Bakterier och virus hittar nya vägar… eller läkemedelsbolagens behov att tjäna mer och mer och mer pengar. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gv5XfgPRsyA

  40. Lotta
    Skrivet 22 maj 2012 4:11 klockan 04:11 | Permalink

    Ulrika:
    Vilka vetenskapliga teorier lutar du dig tillbaka pa? Jag tycker att det ar oansvarigt att skriva sa som du gor. Hoppas att du vet att det inte ar sjalva barnsjukdomarna som ar farliga, utan foljdsjukdomarna som kan komma efter. Vet du om att det ar vetenskapligt bevisat att vaccinationer och autism inte har med varandra att gora? Den lakare som slogs for det har erkant att han inte hade nagra vetenskapliga bevis. Hur vet man att dom barnen inte hade utvecklat autism om dom inte blivit vaccinerade? Hur forklarar du att barn som inte blivit vaccinerade har astma och allergier? Jag arbetar som skolsjoterska pa en internationell skola utomlands och jag ser och upplever bade det ena och det andra. Har finns flera foraldrar som inte har vaccinerat sina barn och jag lovar dig att dom barnen ar inte dom friskaste. Hur tanker du om ditt barn skulle fa rodahund och du kanske skulle vara gravid? Eller om nagon annan i din narhet skulle vara det? Samma galller vattkoppor. Eller om du har en son som far passjuka och kanse blir steril till foljd av det? Min dotter fick massling nar hon var 7 manader trots att jag ammade henne och jag lovar dig att det var ingen rolig historia. Hon blev smittad pga att hon kommit i kontakt med ett barn som inte var vaccinerad och som har en mamma som ar av samma asikt som du. Hennes son fick en allvarlig lunginflammation som foljd av att han fatt massling.
    Jag ar for vaccinationer for att jag har sett vilken nytta de gor. Men sjalvklart sa ska man lasa pa och fraga sin BVC skoterska om man ar orolig.

  41. T
    Skrivet 28 maj 2012 8:35 klockan 08:35 | Permalink
  42. Marie
    Skrivet 31 juli 2012 0:11 klockan 12:11 | Permalink

    hej hej.

    Jag är helt på Ulrikas linje. Jag har två barn. En son på fem år som inte fått någon spruta de senaste tre åren. Min minsta på 9 månader är helt ren som jag kallar det. Inga vacciner och ingen k-vit spruta som alla barn får i Sverige under deras första levnads timme.
    Är jag orolig – inte ett dugg.
    När man är påläst så är valet inte svårt. Det svåra är när man inser att vi blivit lurade att tro att vacciner räddar oss. Alltså den generella uppfattningen är att vacciner är räddningen.
    För mig var det väldigt jobbigt. Att jag som mamma inte över huvudtaget brytt mig om att Sätta mig in i vad sprutorna innehåller.
    Skulle vi blanda ihop ingridienserna i den sprutan själv och spruta in i våra barn hade vi till 100 procent blivit anmälda.

    Hur många av er har läst bipackesedeln på något vaccin??
    Tror ni är väldigt få.

    Och ni som anser att vi som har vaccinfria barn utsätter era vaccinerade för fara så är ni så vilseledde så det visslar om det.

    Educate before you vaccinate 

  43. Skrivet 29 augusti 2012 20:50 klockan 08:50 | Permalink

    You’re so interesting! I don’t think I have read a single thing
    like that before. So nice to find someone with some
    original thoughts on this subject. Really.. thanks for starting this up.
    This website is something that’s needed on the web, someone with a bit of originality!

  44. Skrivet 09 januari 2013 7:49 klockan 07:49 | Permalink

    I wish I knew a lady like Barbie back as I was being raised at home.
    I mean how awesome would it have always been to
    have a gamer like myself playing his Xbox end upwards being just as being a typical kid.
    Sorry that had been a tangent, your post Vaccinationer och motion actually was super helpful and he has changed how I will for ever play games.

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig
Obligatoriska fält är markerade med *

*
*

  • Magdalena @instagram

  • annons